duminică, 17 martie 2013

La marginea lumii


Nimic n-o să doară

 
La marginea lumii
Nimic n-o să moară
Din frunză, tacerea îşi face vioară
Din lut vesnicia ne strigă pe nume
Nimic n-o să moară
La margini de Lume
Totul se naşte
La marginea lumii
In ceruri ,cu sămânţă de piatră ,
Aruncă păgânii
Pe pământ ,cu seminţe de stea,
Plâng nebunii
Totul se naşte
La marginea Lumii
La marginea lumii
Nimic n-o să moară
Din clipă în clipă urcăm
Pe veşnica scară
Pământul tăcut,
Mormintele-n cer ni le cară
La marginea lumii
Nimic n-o să moară,
Nimic n-o să fie
Nimic n-o să moară
Nimicul întreg va rămâne,
Nimic n-o să doară.
 
“Nimic n-o să doară”, de Anca Oprescu
(Fotografii din România anilor 1916-1930(Bucegi, Ţara Oaşului), de K.Hielscher şi din arhiva personală IB.)
 
p.s. Postare ce se datorează parţial faptului că mi-a plăcut foarte mult poezia transcedentală a Ancăi Oprescu, parţial faptului că m-am întdrăvenit şi nimic nu mă mai doare ! :D
  1. 1 aprilie 2012 at 12:35 AM | Permalink
    Totul e mort, privind după fețe.
    Doar amăgire, “Nimic n-o să moară”…
    Prin urlet, tăcerea-a ieșit din vioară,
    Iar din lut, veșnicia, muribund, ne imploră:
    Treziți-vă oameni, mai e frumusețea,
    și infinita dragoste, și bunătatea, și glasul cristalin
    al celui drag, și dimineața zilei de mâine,
    când trebuie să fim mai buni decât am
    fost azi.
    00
    Rate this

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".