duminică, 21 octombrie 2012

Jurământ militar (1912)


În numele lui Dumnezeu Atotputernicul,
JUR
Credinţă Regelui...,
Supunere legilor Ţării
Şi îndatoririlor militare,
În orice ocaziune,
În timp de pace şi în timp de resboi.
Aşa să-mi ajute Dumnezeu!


Textul Jurământului model 1912, rămas în vigoare până în anul 1941, l-am auzit pe 15 octombrie (anul acesta) pe parcursul demonstraţiei de reconstituire istorico-militară a Asociaţiei Tradiţia Militară, la jubileul de 10 ani al Batalionului 22 Transport "Dâmboviţa".


 Acesta, ca şi textul rugăciunii din postarea anterioară, l-am primit de la domnul Mircea Emilian Stoica, 
preşedintele Asociaţiei Tradiţia Militară.
Vivat Armata Română!
Vivat România!
La mulţi ani!
                                                  
                                                                                                                                                   foto ifim
 

4 comentarii:

  1. Toate frumopase, mai putin prima parte a juramantului. Nimeni nu trebuie sa jure credinta unui om. Omul este un animal pacatos care nu isi respecta semenii. A jura credinta unei persoane inseamna ca face rau altei persoane.Nu poti jura credinta unui om in care poate nu crezi. Armata nu slujeste nici presedintele, nici guvernul, nici regele. Armata slujeste poporul. Atat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tatăl meu a depus acest jurământ. Toţi unchii mei au depus acest jurământ. Toţi românii, care au făcut armata între 1912 şi 1941-1942 au depus acest jurământ.
      Nu am făcut altceva decât să-l reamintesc.
      Ce te apuci tu să faci teorie?

      Ștergere
    2. Astăzi, după câteva zeci de ani, am revăzut pe un act publicat de @ Hari, acea caligrafie unică, pe care o admiram în copilărie , însoțind trei decorații primite de bunicul meu patern-Năstase Gheorghe, care a luptat la Mărășești și Oituz.
      Amintirile mele sunt vii.
      Decorațiile și brevetul cu semnătura și sigiliul regal aveau locul lor , alături de icoane.
      Că am pierdut acele comori este unul dintre marile mele regrete.

      Ștergere
  2. Neacsule, poporul trebuie sa aiba in frunte seful care il serveste, omul, rege sau presedinte care sa respecte poporul si in tot ceea ce face sa lucreze numai spre binele poporului sau. In momentul in care nu face asta , atunci poporul prin armata are dreptul sa elibereze locul reprezentantului.... In acest moment in Romania noastra se pare ca nu avem un conducator sau viitori conducatori credibili din acest punct de vedere.
    Un rege sau un presedinte trebuie sa poata conduce armata , prin organismele legale si in baza legilor . Nu poti sa desparti armata de capul tarii, rege, presedinte, cancelar sau parlament.

    RăspundețiȘtergere

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".