sâmbătă, 9 februarie 2013

Teză de doctorat (12)


 - continuare -
 "Întotdeauna, Sancho, se spune că a face bine celor răi e un fel de a arunca apă în mare", spuse Don Quijote de la Mancha.
Parafrazându-l, aş zice că tot un fel de a arunca apă în mare este şi atragerea atenţiei publicului cititor cu lucruri serioase, aşa cum este teza mea de doctorat.
Iată de ce, pentru a vă introduce în atmosfera temei lucrării mele, vă mai spun un banc.
De ce are poliţistul pe noptieră un pahar plin cu apă şi unul gol?
Când se trezeşte noaptea, poate să-i fie sete, sau să nu-i fie!
Iar acum, îmi voi continua teza, între subiectul episodului de astăzi şi ce îngroapă pisica, fiind un perfect semn de egalitate.
De asta am şi spus bancul de mai sus.
Desigur, în teza mea de doctorat, nu-mi permit să mă folosesc de bancuri, chiar dacă poliţiştii conduc detaşat în topul subiectelor de banc.
Voi pleca de la analiza unui fragment dintr-un document oficial, primit de curând, deci, cum s-ar spune, încă cald, precum titlul temei.
Iată-l:

 Vă propun să analizăm acest text şi să vedem dacă acesta are sau nu legătură cu cele două trăsături, inteligenţa şi caracterul.
1. În cazul în care, în această perioadă, sunteţi depistat...stop.
Deci, din start, poliţia presupune că în această perioadă, eu chiar voi conduce autovehiculul, având permisul suspendat, crezând că voi proceda aşa cum ar proceda majoritatea dintre ei. De aceea introduc şi precizarea, "în cazul în care", caz în care îi întreb şi eu, dar dacă nu sunt depistat, ce se va întâmpla?!
Însă formularea  lor mai ascunde un element, şi anume justifică pe deplin cea mai cunoscută şi populară metodă a lor de prevenire a accidentelor de circulaţie, care este pânda.
Pe poliţiştii de circulaţie nu o să-i găseşti acolo unde chiar este nevoie de ei, ci acolo, unde un şofer corect şi onest are o singură şansă să demonstreze că a acordat corect prioritate la trecerea pietonilor, atunci când are norocul să nu fie niciun pieton pe o rază de cel puţin 50 m.
Iar acordarea priorităţii, ştim cu toţii, nu este valabilă şi în cazul maşinilor bengoase.
Pentru că, niciodată nu vei vedea oprită în trafic o astfel de maşină, chiar dacă e condusă în mod teribilist.
Faţă de situaţia prezentată mai sus, caracterul, sau ceea ce reprezintă acesta, are vreo legătură?
2. Dacă textul în cauză ar fi avut formularea "Vă reamintim că, în conformitate cu prevederile..., conducerea de către dumneavoastră a autovehiculelor în această perioadă, pe drumurile publice, constituie...", nu-i aşa că le descalifica pânda şi celelalte procedee, deprinderi şi apucături, de care nu se pot lecui, toate aceasta fiind o dovadă a inteligenţei lor?


- Va urma -
Baghi                   
 
                     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".