vineri, 8 februarie 2013

Viziune prin ţeavă de tun



Viziune prin ţeavă de tun
                                                    de Vasile Preda

Nu s-a scris nici o carte cu tunul,
Balade şi doine nu s-au cântat niciodată cu vocea-i
Rostogolindu-se-n lume ca un potop de metal.
Numai piatra îşi aminteşte poate
De pagini cu litere de obuze, litere fumegând,
Cu gropi adânci în care cerul cădea în genunchi
Şi se ruga de iertare 
La capătul luminii apuse.

Nu s-a arat nicio glie cu tunul,
Nu s-a semănat şi nu s-a treierat
Cu buza sa de oţel ca o floare de moarte.
Numai piatra îşi aminteşte poate
De bogatele sale recolte de foc,
Pe care nimeni nu le mai poate culege din memoria lumii
Cu crengile rupte de dorul durerii.

Acesta este tunul ostaşi,
Cu multă grijă să-l folosim şi cu durere în palme,
Ca pe o sabie neştiut ascuţită
Sau ca pe o umbră de aripă-n dreptul soarelui fâlfâind.

Dar dacă totuşi e ploaie neagră sub streaşina munţilor noştri
Şi cade grindină de întuneric peste cosiţa de grâu,
O, dacă totuşi va geme în câmp căprioara,
Atunci orice ram să se facă în braţele voastre untun sideral,
Ca o lunetă inversă prin care 
Duşmanii ţării se vor vedea răsturnaţi şi pitici
Şi sângerând deodată a moarte.

Poezie culeasă din cartea "Paznic de vise" de Vasile Preda - Editura Militară 1978



Astăzi am creat blogul intitulat tROfi, unde voi încerca să fac
 ceea ce ştiu mai bine: să fiu militar!

2 comentarii:

  1. sa-ti aduca bucurii acest blog!
    sper ca iti vei intalni prietenii de arme si nu numai....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Pandhora,
      Chiar dacă, în privinţa bucuriilor, am unele rezerve, datoria mea e să le iau sau să mi le fac singur!
      Referitor la întâlnirea cu prietenii de arme şi nu numai, cred că speranţa ta este perfect îndreptăţită, pentru că foarte puţini îmi spuneau sau ştiau că mă cheamă Ifim.
      Majoritatea îmi spuneau "Trofi"!

      Ștergere

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".