miercuri, 3 noiembrie 2010

Partea bună a crizei

N-am încotro, trebuie să încerc şi cu politica! Aia nu merge, ailaltă e învechită, astălaltă nu interesează pe nimeni, ba că n-are usturoi, ba că nu are destulă sare şi piper... ce mi-am zis atunci? Ia s-o dau şi eu pă politică, că asta merge în orice situaţie. Numai gura să te ţină, vorbeşti la foc automat cu mici pauze pentru o gură de apă şi eventual, pentru completarea muniţiei logoreice. Că la final, oricum nu ai spus nicio noutate, nimic important sau relevant, ci doar aşa, ai vorbit ca televizoru'!
Da românu' fără politică nu poate! În familie, chiar în nucleul societăţii, politica stă alături de existenţă, de iubire, de credinţă, de foame, de frig şi de toate celelalte neajunsuri, este chiar bârfa cea atât de necesară pentru a respira. Dacă până mai ieri, partidul era în toate, astăzi, cu mândrie trebuie să recunoaştem că politica e-n toate.
Bine, da' dacă m-apuc să fac politică, despre ce să vorbesc? Păi despre drumurile noastre toate... Nimic nu e mai simplu să răspunzi la întrebarea "de ce drumurile noastre sunt proaste?" Păi dacă în urmă cu vreo 10 ani cineva a avut ideea să lanseze sloganul "Aici sunt banii dumneavoastră!" indicând cu precizie până şi locul unde au fost îngropaţi, ne mai miră faptul că toate drumurile sunt presărate cu gropi?
Sau să luăm criza, bat-o vina! Toată lumea comentează numai părţile ei negative. Dar nimeni nu vede ce mare bine ne-a făcut. Ne-a scos din tranziţie!

2 comentarii:

  1. Nu ştiu de ce ţi-a scăzut moralul.
    Poate de la vreme.
    Eşti de premiat cu ideea asta: uitaserăm cu desăvârşire anteriorul nostru combustibil şi catalizator: tranziţia.
    Adică, dacă am dat din lac în puţ, se cheamă că într-un fel am progresat, nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Renata, ai înţeles perfect ce am vrut să spun. Din anii '90 încoace, tranziţia ne exasperase şi părea a fi fără de sfârşit. Din punctul acesta de vedere, din moment ce ne-a abătut atenţia de la tranziţie, criza aceasta poate fi considerată ca o mană cerească, o adevărată binecuvântare. Glumesc, desigur! Nu sunt un tip de om care să am moralul scăzut, dar am avut şi momente mai bune ca cele de acum. Mi-am adus aminte de nişte sloganuri de pe vremuri, care mă înveseleau nevoie mare şi încercând să le actualizez sau să le revitalizez, rezultatul n-a fost prea optimist. Dau un singur exemplu: " Azi e nouă, mâine zece / şi-uite-aşa viaţa ne trece..."

    RăspundețiȘtergere

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".