sâmbătă, 31 martie 2012

Fata vrăjită

Suspină Niprul larg, se zbate,
Iar vântul șuierând turbat
Apleacă sălciile-nalte,
Ridică valu-nvolburat.
Iar luna palidă-n vâltoare
Prin nori se-arată când și când,
Ca barca în albastra mare,
Ba apărând, ba dispărând.

De trei ori n-au cântat cocoșii,
Nimeni în jur nu glăsuia,
Doar buha își chema strămoșii
Și-arar arțarul scârțâia.

Taras Șevcenko, Fata vrăjită


                                                                                           
                                                                                 Foto:  Ifim

2 comentarii:

  1. Minunat!
    Uite, am mai găsit ceva, recunosc, nu i -am mai citit poemele din studenție-

    Visam cum sălcii se plecară
    Peste al apelor obraz.
    Era pe-aproape o căscioară
    Cu flori tăcute în privaz.

    Bunicul murmura în barbă.
    Îi adormea în braţe-un ţânc.
    Şi vântul mirosea a iarbă
    Şi răsărea o stea’n adânc

    Şi mama cobora duioasă
    Cu zâmbet bun, cu ţâţa dulce,
    Şi pruncul şi-l lua acasă
    Pe perne proaspete să-l culce.

    Oftând se închina moşneagul,
    Prin sălcii soarele-apunea.
    Şi-ncet târând cu el toiagul
    Spre vis bătrânul se ducea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gina, comentariul tău este o minunată completare și un dar deosebit, în amintirea acestui poet străvechi, logodit cu luna lui marte. Ni se pare straniu atunci când constatăm că cineva nu a auzit de Eminescu, cineva din Africa, America sau Atlantida... Vreau să spun că Taras Grigorovici Șevcenko este poet național al unei țări mult mai întinsă ca a noastră iar poeziile lui sunt scrise și citite într-o limbă care are de două ori mai mulți vorbitori ca limba română. Sunt convins (amar) că la o întrebare gen "Cine a fost Șevcenko?", 90% ar răspunde "fotbalist!".
      Mă faci să mă simt invidios ori de câte ori aduci aminte de studenție. Am avut și eu studenție, dar a mea a fost... militară!
      Îți mulțumesc pentru acest minunat dar!
      În cinstea unui om-poet care a luptat pentru libertatea omului!

      Ștergere

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".