sâmbătă, 21 decembrie 2013

Prima rachetă

         Stăteam singur şi priveam prin geam, neavând ce să fac.

„Regele unei ţări ploioase”, cartea lui Freeling, o uitasem, cred că în tancul lui Tofăleanu, atunci când a trebuit să demonstrez că turela se mişcă, adică se învârte, dacă nu e blocată.
Prin faţa ochilor mei, se perindau, pasager, când încolo, când încoace, oameni, camarazi de-ai mei, care arătau ca nişte umbre.
-         Haideţi, toa’lent-major, daţi-mi şi mie nenorocita aia de armă...
-         Imediat nea’Marine, vă servesc cu plăcere! Dar să aveţi mare grijă de ea, pentru că...
-         Da, ştiu s-o folosesc, dar am crezut că în viaţa asta, nu va mai fi nevoie de ea...
-         Bine, ai dreptate! Dar pentru orice eventualitate, fii atent aici, verifică ceea ce-ţi spun şi semnează aicişa, în registru...
- Semnez, bine toa’le-major, da’ să nu credeţi că voi căra după mine această povară!
-       Facă-Se voia celui de Sus, nea Marine! Ştii că n-o fac de capul meu. Crezi că mie-mi convine să stau închis, aici, acum?
-         Ştiu, toa’le-major, să vă dea Dumnezeu sănătate! spuse nea Marin şi dispăru după uşă.
Rămăsesem iar singur. Trebuia deja demult să fi fost schimbat din serviciu, dar, aşa cum mi s-a spus, era o situaţie excepţională!
Căpitanul Gheorghiu Dan, cel care era adevăratul OS, eu fiidu-i doar ajutor, plecase în fruntea Detaşamentului pe care-l conducea,  iară eu, iar, singur!
Aveam în faţă un pupitru cu patru telefoane. Frumos pupitru, dar doar atât, pentru că niciunul nu funcţiona. Mai aveam, lateral, un ATI-52, cu manivelă. Ridic receptorul şi învârt un pic la manivelă...
-         Daaaaaa! Fiţi atenţi, pleacă lovitura!
Nu am avut timp să reacţionez, căci o străfulgerare, urmată de un zgomot teribil, mi-au întrerupt singurătatea.
O rachetă CUB a regimentului vecin, îşi luase zborul!

4 comentarii:

  1. Crăciun fericit, alături de cei iubiţi!
    p.s. Cum să uiţi în tanc "Regele unei ţări ploioase"?! Eu o luam cu mine şi la baie, :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sărbători fericite, Năşică Renata, ţie, amicului NONO şi tuturor celor care vi-s dragi, împreună, cu şi alături de ei, şi cu noi, deasupra, sau sub grămadă, cu s-o înţelege şi alege!
      Este totuşi o problemă, asta comisă de Ifim, cum să intrăm noi, in 2014, cu această mărturisire, sau lucru, sau fapt, sau miau-naiba-s-o-ia, că acum l-au apucat aducerile aminte!
      Poate că nimeni nu se uită, nu va citi, nu-şi va aduce aminte şi totul se va linişti, aşa cum nici nu a început şi nici nu a existat!
      La mulţi ani!
      P.S. Miaupupici! :)

      Ștergere
    2. 'Da, Baghi miorlaie prostii. Dar asta e. Sunt haituit! Vezi cum bate vantul? Toti ma iubesc,da' toţi vor să mă împuşte! :)


      Ștergere
  2. Da, aşa mi s-a întâmplat!
    Ce naiba poate fi mai rău ca asta?!

    RăspundețiȘtergere

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".