sâmbătă, 9 august 2014

Din bucătăria lui Ifim

Ardei umpluţi cu fortza

                            La început, ne gândim ce vrem să facem, căci avem, alternative: ardei sau, arde-i!
Dacă ne-am hotărât la ardei, atunci e bine să-i facem cam în perioada asta, căci sunt la 2 lei kilogramul.
Aşadar, facem compoziţia principală, care constă într-o cănuţă mică de orez, două linguri de ulei, o ceapă tăiată mărunt, o linguriţă de sare, o lingură de pastă de tomate, ciuperci tocate, puţin piper şi alte toate cele, după imaginaţia bucătarului...






Atunci, când ceapa dă semne de rumeneală, nu strică să punem un pic de verdeaţă.
      
Oprim aragazul şi amestecăm compoziţia iniţială, cu ce vor muşchii noştri: carne tocată de porc, de vită, amestec sau curcan etc. Dacă nu adăugăm carne, compoziţia rămâne excelentă, dar de post.


       
Între-timp, curăţăm şi pregătim ardeii, ca în poză. Eu i-am aliniat, pentru că sunt militar. Dar asta, cu alinierea, este ceva facultativ.
        Am folosit cotorul de ardei ca cep, dar se pot folosi felii de roşii, castraveţi, vinete etc.

Apoi, introducem compoziţia în ardei. Cu o linguriţă, nu cu forţa. Nu facem supraplin, mai bine lăsăm un spaţiu, căci orezul se umflă.
 Îi aranjăm în oala de fiert, turnăm apă şi-i dăm drumul.

Funcţie de flacără, de oală, de compoziţie, de imaginaţie etc,... durează fierberea.

Desigur, mă veţi întreba, şi unde e fortza?
Forţa e în iubire!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".